top of page
Fs.jpg

Програма "Від руйнування до нового життя" реалізується Дмитро Чулков та співфінансується програмою ZMINA: Rebuilding, створеною за підтримки Європейського Союзу в рамках спеціального конкурсу заявок на підтримку українських переселенців та українського культурного і креативного секторів, за підтримки МБФ "ІЗОЛЯЦІЯ", Trans Europe Halles та Malý Berlín.

Fs 1-11.jpg
photo1713529274 (1).jpeg

Мета проекту від руйнування до Нового життя, спрямована на подолання наслідків як війни так і радянського минулого.

 

Освіта в Україні є нащадком радянської доби, попрпи зміни у навчальній програмі, впровадженню НУШ, шкільні простори та пришкільні території зберігають в собі ознаки радянської системи.

 

c.Маковище, Макарівської громади навесні 2022року знаходилось на лінії розмежування і чудом не зазнало нищівних руйнацій.

На подвір'ї школи знаходиться плац для піонерських лінійок, на якому під час безпосередніх бойових дій розміщувалась воєнна техніка. Станом на зараз майданчик перебуває в аварійному стані і загрожує безпеці пересування.

 

Проєкт “Від руйнування до нового життя” перетворить колишній піонерський плац на шкільний сквер, де буде зручно проводити уроки на свіжому повітрі. Так як школа є опорною, для дітей з віддалених сіл потрібно місце де можна почекати на автобус.

photo1713530684 (14).jpeg
photo1714384435 (4).jpeg

В рамках проєкту на робочих етапах 1-2 були проведені семінари з дизайну з учнями, співробітниками та консультації за участі громади та архітекторів, де обговорювали планування майбутнього простору, вибір матеріалів та озеленення.

 

Школа дала команді дизайнерів сильний ефірний і практичний опис майбутнього парку, а місцевий бізнес висловив бажання підтримати проєкт матеріально- технічними засобами.

 

Зокрема розсадник Еко Країна виділить посадковий матеріал та надасть підтримку у вирощуванні рослин.

Агрофірма надасть родючий грунт

а місцевий  комунгосп долучиться будівельною технікою на пільгових умовах.

Проєкт трансформації піонерського плацу - це раціональне архітектурне рішення з максимальною інтеграцією наявних ресурсів та переосмисленням сенсів простору. Оновлений простір - це безпечне, гостинне та інклюзивне навчальне дворове середовище зі свідомо не інституційним відчуттям.  

Основою планувального рішення є літній павільйон із місцями для навчання, навколо якого формується хрестоподібна мережа доріжок, структурує простір і навчання, починаючи від офіційних уроків до стрибків на батуті та фізіотерапії.

Також проєктом передбачено майданчики для відпочинку учнів, на яких в майбутньому будуть закріплені гамаки між деревами, що на даному етапі висаджуються на відповідній відстані. Про необхідність створення такого майданчика команді проекту висловили учні школи.

Потенціал для випадкової взаємодії заохочується завдяки забезпеченню просторів для відпочинку вздовж широких тротуарів, призначених для забезпечення місць відпочинку для учнів та вчителів.

Матеріали елементів майбутнього скверу винайдено на місцевості, що дозволяє як мінімізувати витрати так і надати нового життя старим матеріалом та МАФам.

photo1712826765 (1).jpeg
зображення_viber_2024-04-11_12-03-31-894.jpg
photo1712826765.jpeg

Зокрема літній павільйон, є переробленою теплицею, яка понад десятиліття занепадала на території школи. Проєкт передбачає очищення застарілих металевих конструкцій та укріплення  за рахунок зменшення об'єму існуючої теплиці, та перенос із поточного місця розташування на майданчик посередині майбутнього скверу. В подальшому планується зарощення металевих конструкцій павільйону вюйними рослинами. 

Грунтова частина зарощується стійким до перебування людей та невибагливим у експлуатації аналогом трав'яного газону - шпаришем. Тіньові зони скверу забезпечують чотири високих дерева, липи. Архітекктурно-ландшафтну виразність скверу формують кущі бузку, що буде квітнути в період закінчення шкільного року та вічнозелені кущі ялівцю, що забезпечать естетику під час зимового безбарв’я. Також за проханням учнів передбачено елемент класичного паркового мистецтва - аллею із шароподібних катальп із підстилаючою поверхнею із запашної лаванди. Лавки розміщуються в логічних затінкових ділянках, які дають можливість мобільного зонування території для дітей та дорослих.

Існуюче асфальтове покриття майданчика демонтується частково і повністю:

  • На ділянках де передбачено рослинність - повністю

  • Там, де передбачено доріжки та майданчики - частково, до щебенчастої основи.

Доріжки та майданчики - монолітний бетон по існуючій щебенчастій основі.

Щебінь та залишки асфальтного покриття, що лишаться після демонтажних робіт підуть на укріплення грунтових доріжок на території школи а також на укріплення доріг у громаді села. Таким чином процес демонтажу є безвідходним. 

 

Освітлення передбачено ліхтарями на сонячних батареях, закріплених на фасаді будівлі школи, що забезпечить енергоефективність та унеможливлює вандальні дії.

Fs-5.jpg
Fs-7.jpg
Fs-2.jpg
Fs 1.jpg
Fs-3.jpg

Маємо надію, що у майбутньому трансформація піонерського плацу на  шкільний сквер матиме позитивні наслідки у віддаленій перспективі. Діти будуть більше часу проводити на свіжому повітрі, чекаючи на шкільний автобус, школярі не будуть тинятись деінде, та що також є немаловажливим, із вікон навчальних класів замість пригніченого виглядку піонерського плацу, що є своєрідним символом радянської доби, бачитимуть ландшафтні композиції які надихатимуть на гармонійний розвиток.  

Реалізація
photo1719846894 (3).jpeg
Стейкхолдери.jpg
bottom of page